Torsdag den 5. oktober 2023 lå der et helt særligt brev i vores postkasse fra Børsen med beskeden om, at nords digitale selskab nu tilhører den eksklusive gruppe af danske virksomheder, der er kåret som Børsen Gazelle 2023. Det skal naturligvis fejres, og i den anledning fortæller vores administrerende direktør, Torben Sand, om, hvilken betydning kåringen har haft og kommer til at få.

Et stort skulderklap

De sidste par år er der sket meget i nords digitale selskab. Vi har oprustet med nye medarbejdere, vi er blevet dygtigere, og vi er gået fra at være en selvstændig virksomhed til at blive en integreret del af nord. Og så har vi arbejdet med en helt klar strategi og vision. Den gode udvikling har båret frugt, fortæller Torben Sand:


”Kåringen er et stort skulderklap, som viser, at vi er på rette vej. Vi er glade for og stolte over anerkendelsen, og at vi er blandt de 1 procent af alle virksomheder, der modtager den eftertragtede Gazelle-pris. Det er et tegn på, at vores satsninger de sidste par år har været rigtige.”


Den positive udvikling har krævet hårdt arbejde, og der er blevet arbejdet målrettet for at skabe nye strukturer, lyder det fra Torben Sand, som uddyber: ”Vi har igangsat en lang række ting for at sikre vækst – den er ikke kommet ud af det blå. Vi har opbygget en virksomhed, hvor der er ”styr på butikken”, og vi har arbejdet på at skabe et godt og solidt fundament.


Konkret betyder det, at vi har udviklet en række gode strukturer og systemer for vores arbejde. Derudover har vi en dygtig og dedikeret medarbejderstab, som gør en stor forskel for vores kunder og er gode til at skabe tætte relationer. Vi har investeret i at videreudvikle os og styrke vores fundament yderligere, så vi er rustet til fremtiden.”


”Rejsen er kun lige begyndt”

Torben Sand ser gazelle-kåringen som et skridt på vejen i den rigtige retning. ”Potentialet for vores digitale selskab er stort. Vækstkurven minder om den, vi har set i den øvrige del af virksomheden, hvor vi nu hjælper flere af de største brands og kæder i Danmark med deres markedsføring. De sidste par år har vi arbejdet hårdt på at bygge en solid bro fra vores offline kunder til vores digitale selskab. Jeg ser Børsen Gazelle-prisen som en motivator for hele vores organisation til at tage de næste skridt i vores forretning – og rejsen er kun lige begyndt.”

nord består af virksomhederne nord advertising og Nord Digital. I dagligdagen, blandt kollegaer og over for samarbejdspartnere og kunder er vi én samlet enhed, men juridisk er vi opdelt i to virksomheder. For opklaringens skyld er det Nord Digital – i daglig tale vores digitale afdeling – der er blevet kåret som Børsen Gazelle 2023.

Om Børsen Gazelle

Børsen har siden 1995 kåret de hurtigst voksende virksomheder i Danmark – såkaldte gazeller. Det gør de på baggrund af 6 kriterier og på tværs af brancher, genrer og størrelser i landets fem regioner. Et af kriterierne er, at omsætningen eller bruttoresultatet skal vokse med 100 procent eller mere. Der er typisk kun 1 procent af de danske virksomheder, der bliver kåret som Børsen Gazelle.

Læs mere om Børsen Gazelle.

Af Jesper Stie Tommerup Andersen 26. oktober 2023
Torsdag den 5. oktober 2023 lå der et helt særligt brev i vores postkasse fra Børsen med beskeden om, at nords digitale selskab nu tilhører den eksklusive gruppe af danske virksomheder, der er kåret som Børsen Gazelle 2023 . Det skal naturligvis fejres, og i den anledning fortæller vores administrerende direktør, Torben Sand, om, hvilken betydning kåringen har haft og kommer til at få.
Af Anne Loudal 10. oktober 2023
Vi skal udvikle og styrke medarbejdernes kompetencer gennem spændende opgaver og en stærk teamånd, hvor alle hjælper hinanden – på den måde skaber vi størst værdi; både internt og for vores kunder, mener Niels Christian Harkjær, Head of Sales hos nord.
Af Mia Tolstrup 4. oktober 2023
Af og til taler vi med virksomheder, som fravælger at bruge trykte medier i deres markedsføring af hensyn til miljøet. Men det er der faktisk slet ingen grund til, for tryksager kan sagtens produceres med bæredygtig omtanke. Vil du vide hvordan? Sammen med to af vores samarbejdspartnere, PE offset og Arctic Paper , gør vi dig klogere i dette indlæg. Hos nord kan vi stemple mere end 95 procent af vores omtrent 1.500.000 årlige tryksager med ’ Trykt i Danmark ’-mærket. På den måde mindsker vi ikke blot CO 2 -udslippet ved at gøre transportvejen så kort som muligt. Vi sikrer også, at de er trykt i verdens grønneste grafiske branche, da danske trykkerier arbejder under nogle meget høje miljøstandarder. Oppe på miljømærkerne PE Offset i Varde er et af de trykkerier, vi samarbejder med, og de kan beregne, hvor meget CO 2 produktionen af den enkelte tryksag genererer. Det betyder, at vi mod betaling af en merpris kan få klimakompenseret vores tryksager. Til gengæld køber PE Offset kvoter hos en udbyder, som bruger pengene til klimaforbedringsprojekter, der er med til at nedbringe verdens samlede CO 2 -udledning. Men trykkeriet gør også meget for at værne om miljøet inden for deres egne rammer. PE Offset mærker alle deres tryksager med Svanemærket , hvilket sikrer, at produktet lever op til nogle af verdens skrappeste miljøkrav i hele sin livscyklus. ”For eksempel trykker vi kun på Svanemærket papir, vi bruger udelukkende vegetabilske trykfarver og ingen farlige kemiske stoffer i produktionen. Vi forsøger at have så lidt fraskær som muligt, og det papir, vi skærer fra, bliver sendt til genbrug. Derudover bruger vi udelukkende strøm fra vedvarende energikilder som for eksempel vindmøller og solceller,” fortæller Peter Nyborg, direktør for PE Offset. Svanemærket stiller også krav om, at papiret er fremstillet af lovligt, sporbart træ. PE Offset bruger desuden FSC-certificeret papir, der stammer fra ansvarligt skovbrug – primært i Skandinavien – hvor der plantes tre nye træer for hvert træ, der fældes.
14. juni 2023
Når man ønsker at nå ud til sit marked, er det helt centralt, at man kender sin modtager. Derfor må man klart definere sin målgruppe for at sikre, at ens produkt eller service kun når ud til dem, for hvem det er relevant – og her kommer segmentering ind i billedet. Tidligere kunne markedsføring sammenlignes med at skyde med spredehagl, fordi man ikke havde værktøjet til at kontrollere, hvor budskabet havnede – men sådan er det ikke i dag. Med segmentering kan man stile materialet direkte til modtageren og sikre, at det kun er de rigtige, der ser det indhold, man ønsker at udsende – enten online eller offline. Dermed kan man slå fast, at segmentering som redskab har været revolutionerende inden for moderne markedsføring: ” Segmentering er et redskab, der gør træfsikkerheden meget skarpere. Man undgår at skyde med spredehagl og når i stedet ud til dem, for hvem produktet har allermest relevans. Med segmentering højner man dermed sin relevans, sin professionalisme; og så sparer man faktisk også penge, ” forklarer Torben Hangaard, som er Head of Print & Distributions hos nord. Netværk af dataleverandører Præcision er alfa og omega, når man skal ramme sin målgruppe – og derfor er det helt essentielt, at modtageren defineres tidligt i processen. Når vi skal producere en ny tryksag, sørger vi derfor indledningsvist for at definere en målgruppe, der passer til produktet. Herefter trykker vi materialet og sørger for, at hvert eneste eksemplar af materialet, hvad enten det er en brochure, et magasin, en flyer eller en avis, sendes individuelt til de modtagere, der matcher målgruppen.
Share by: