Sponsoreret indhold

En sund arbejdsplads skal have forståelse og plads til at rumme stress og andre problemer. Hjælp dine ansatte til en bedre håndtering og behandling af stress. En virksomhed med en forståelse for stressbehandling og adgang til erhvervscoaching vil bedre kunne forebygge stress og håndtere det, hvis det sker. 


Stress er en folkesygdom. Den rammer bredt, og den rammer alle slags mennesker. Der er ikke én årsag til stress, og der er ikke én behandling. Der er dog mange faktorer, der kan ændres på, når det kommer til både forebyggelse og behandling af stress. Især i erhvervslivet, som må siges at være der, hvor mange udvikler stress i første omgang. 


Stressbehandling til ansatte med hjælp fra stresscoach

For meget ansvar, hårdt arbejde og manglende anerkendelse, er alle ting, der kan udløse stress. Det er samtidig ting, der let kan skrues op og ned for, hvis man vil undgå stress og aflaste den ansatte. Det kan dog ofte være svært at pin-pointe, hvor ens stress egentlig kommer fra, og her kan en stresscoach være en vigtig brik i spillet. Både for den ramte og for omgivelserne er det vigtigt at få lokaliseret kilderne til stress og i fællesskab få udbedret dem. 


Det er selvfølgelig ikke sådan, at bare fordi de stressende elementer fjernes, så er man ikke længere stresset. En stresscoach kan også hjælpe med efterdønningerne af stress – og til en øget selvindsigt og opmærksomhed på, hvordan man reagerer og fungerer, sådan at man undgår at komme i samme situation igen. 
 

Erhvervscoaching for ledere og ansatte

Hvis du er leder i en virksomhed og enten selv er ramt af stress, eller har en ansat der er ramt af stress, kan det være en god idé at alliere sig med en stresscoach, der er specialiseret i erhverv. Det kan også forebygge stress i din virksomhed at have et godt forhold til en stresscoach. På denne måde har du altid en, du kan ringe eller henvise dine ansatte til.

 

En tilknyttet stresscoach kan også hjælpe med at forebygge stress ved hjælp af foredrag rettet mod ledere, ansatte eller begge. Det giver samtidig en enorm tryghed, både for ledere og ansatte, at man er bevidst om, hvor man skal gå hen, hvis man oplever stresssymptomer, og at processen er simpel og lettilgængelig.


Helle Gottenborg er uddannet stresscoach med mange års erfaring. Hun har en sygefaglig baggrund og en uundværlig indsigt i både systemet og mennesker. Hun arbejder i Herningområdet, og er særdeles dygtig til erhvervscoaching. På hendes hjemmeside kan også findes en stresstest, der kan hjælpe med at diagnosticere stress tidligt, så der kan skrides til handling, før der udvikles alvorlige symptomer.

Af Jesper Stie Tommerup Andersen 26. oktober 2023
Torsdag den 5. oktober 2023 lå der et helt særligt brev i vores postkasse fra Børsen med beskeden om, at nords digitale selskab nu tilhører den eksklusive gruppe af danske virksomheder, der er kåret som Børsen Gazelle 2023 . Det skal naturligvis fejres, og i den anledning fortæller vores administrerende direktør, Torben Sand, om, hvilken betydning kåringen har haft og kommer til at få.
Af Anne Loudal 10. oktober 2023
Vi skal udvikle og styrke medarbejdernes kompetencer gennem spændende opgaver og en stærk teamånd, hvor alle hjælper hinanden – på den måde skaber vi størst værdi; både internt og for vores kunder, mener Niels Christian Harkjær, Head of Sales hos nord.
Af Mia Tolstrup 4. oktober 2023
Af og til taler vi med virksomheder, som fravælger at bruge trykte medier i deres markedsføring af hensyn til miljøet. Men det er der faktisk slet ingen grund til, for tryksager kan sagtens produceres med bæredygtig omtanke. Vil du vide hvordan? Sammen med to af vores samarbejdspartnere, PE offset og Arctic Paper , gør vi dig klogere i dette indlæg. Hos nord kan vi stemple mere end 95 procent af vores omtrent 1.500.000 årlige tryksager med ’ Trykt i Danmark ’-mærket. På den måde mindsker vi ikke blot CO 2 -udslippet ved at gøre transportvejen så kort som muligt. Vi sikrer også, at de er trykt i verdens grønneste grafiske branche, da danske trykkerier arbejder under nogle meget høje miljøstandarder. Oppe på miljømærkerne PE Offset i Varde er et af de trykkerier, vi samarbejder med, og de kan beregne, hvor meget CO 2 produktionen af den enkelte tryksag genererer. Det betyder, at vi mod betaling af en merpris kan få klimakompenseret vores tryksager. Til gengæld køber PE Offset kvoter hos en udbyder, som bruger pengene til klimaforbedringsprojekter, der er med til at nedbringe verdens samlede CO 2 -udledning. Men trykkeriet gør også meget for at værne om miljøet inden for deres egne rammer. PE Offset mærker alle deres tryksager med Svanemærket , hvilket sikrer, at produktet lever op til nogle af verdens skrappeste miljøkrav i hele sin livscyklus. ”For eksempel trykker vi kun på Svanemærket papir, vi bruger udelukkende vegetabilske trykfarver og ingen farlige kemiske stoffer i produktionen. Vi forsøger at have så lidt fraskær som muligt, og det papir, vi skærer fra, bliver sendt til genbrug. Derudover bruger vi udelukkende strøm fra vedvarende energikilder som for eksempel vindmøller og solceller,” fortæller Peter Nyborg, direktør for PE Offset. Svanemærket stiller også krav om, at papiret er fremstillet af lovligt, sporbart træ. PE Offset bruger desuden FSC-certificeret papir, der stammer fra ansvarligt skovbrug – primært i Skandinavien – hvor der plantes tre nye træer for hvert træ, der fældes.
14. juni 2023
Når man ønsker at nå ud til sit marked, er det helt centralt, at man kender sin modtager. Derfor må man klart definere sin målgruppe for at sikre, at ens produkt eller service kun når ud til dem, for hvem det er relevant – og her kommer segmentering ind i billedet. Tidligere kunne markedsføring sammenlignes med at skyde med spredehagl, fordi man ikke havde værktøjet til at kontrollere, hvor budskabet havnede – men sådan er det ikke i dag. Med segmentering kan man stile materialet direkte til modtageren og sikre, at det kun er de rigtige, der ser det indhold, man ønsker at udsende – enten online eller offline. Dermed kan man slå fast, at segmentering som redskab har været revolutionerende inden for moderne markedsføring: ” Segmentering er et redskab, der gør træfsikkerheden meget skarpere. Man undgår at skyde med spredehagl og når i stedet ud til dem, for hvem produktet har allermest relevans. Med segmentering højner man dermed sin relevans, sin professionalisme; og så sparer man faktisk også penge, ” forklarer Torben Hangaard, som er Head of Print & Distributions hos nord. Netværk af dataleverandører Præcision er alfa og omega, når man skal ramme sin målgruppe – og derfor er det helt essentielt, at modtageren defineres tidligt i processen. Når vi skal producere en ny tryksag, sørger vi derfor indledningsvist for at definere en målgruppe, der passer til produktet. Herefter trykker vi materialet og sørger for, at hvert eneste eksemplar af materialet, hvad enten det er en brochure, et magasin, en flyer eller en avis, sendes individuelt til de modtagere, der matcher målgruppen.
Share by: