Sponsoreret indhold

Et godt indeklima skaber velvære og livskvalitet, og en bolig med god luftkvalitet og et velfungerende lydmiljø er med til at forme det. Et rigtigt godt råd til bedre indeklima er at se på, hvordan dit hus er isoleret – både når det kommer til varme og fugt, men også når det kommer til lyd. Få vejledning til facadebeklædning og akustiklofter af eksperter, der ved, hvordan det skal gøres. 


Hvis du gerne vil forbedre dit hjems indeklima, er der flere steder, du kan sætte ind. En optimering af dit hjem med facadebeklædning eller installation af akustiklofter kan betyde en markant forbedring med hensyn til lyd og stress, et bedre indeklima og generelt bedre livskvalitet for dig og din familie. Det er ikke småting, og disse boligforbedringer er værd at overveje, hvis du gerne vil optimere forholdene i dit hjem. 


Facadebeklædning

Facadebeklædning er materiale, der påføres på ydersiden af en bygning eller yderst på en væg. En facadebeklædning skal være tilpasset byggeriets kerne, så byggeriet og beklædningen kan fungere sammen. En facadebeklædning kan være en let måde at isolere og optimere en ældre bygning på uden at skulle gøre store og besværlige indgreb på huset. 


Det er også en nem måde at ændre udseende på et byggeri. Der findes facadebeklædning i mange stilarter og farver, og du kan nemt og hurtigt få dit hus til at se godt ud. Facadebeklædningen sørger for en diffusionsåben og miljøvenlig isolation af dit hjem, der gør det billigere at varme op og lettere at holde indeklimaet sundt og rart at opholde sig i.
 

Akustiklofter

Akustiklofter er en usynlig og velfungerende måde at sikre, at du og din familie ikke lever med støjgener, der skaber stress, ubehag og et dårligt klima i jeres hjem. Problematiske støjniveauer kan føles som et grundvilkår, når man bor i et hjem med børn, men der er flere ting, der kan gøres for at opnå et bedre lydklima også i et privat hjem. 


Et lyddæmpende loft kan installeres nemt og helt usynligt, så monteringen ikke er til at skelne fra et almindeligt hvidt loft. Effekten mærkes med det samme, og lyd vil bevæge sig markant anderledes igennem din bolig. Et effektivt akustikloft kan gøre din tilværelse en hel del mere behagelig og skabe et godt og skånsomt miljø til dig og din familie.


Sto er omsorgsfuldt og bæredygtigt byggeri

Når du leder efter måder at optimere din bolig på, er det vigtigt at alliere sig med eksperter, der deler dine værdier. Sto er leverandør af både akustiklofter og facadebeklædning, og med mottoet ”omsorgsfuldt byggeri” kan du være sikker på en proces, der har din familie og miljøet i tankerne. Du vil kunne få hjælp af uddannede Sto-håndværkere, der er specielt kvalificerede til at arbejde med netop disse produkter.

Af Jesper Stie Tommerup Andersen 26. oktober 2023
Torsdag den 5. oktober 2023 lå der et helt særligt brev i vores postkasse fra Børsen med beskeden om, at nords digitale selskab nu tilhører den eksklusive gruppe af danske virksomheder, der er kåret som Børsen Gazelle 2023 . Det skal naturligvis fejres, og i den anledning fortæller vores administrerende direktør, Torben Sand, om, hvilken betydning kåringen har haft og kommer til at få.
Af Anne Loudal 10. oktober 2023
Vi skal udvikle og styrke medarbejdernes kompetencer gennem spændende opgaver og en stærk teamånd, hvor alle hjælper hinanden – på den måde skaber vi størst værdi; både internt og for vores kunder, mener Niels Christian Harkjær, Head of Sales hos nord.
Af Mia Tolstrup 4. oktober 2023
Af og til taler vi med virksomheder, som fravælger at bruge trykte medier i deres markedsføring af hensyn til miljøet. Men det er der faktisk slet ingen grund til, for tryksager kan sagtens produceres med bæredygtig omtanke. Vil du vide hvordan? Sammen med to af vores samarbejdspartnere, PE offset og Arctic Paper , gør vi dig klogere i dette indlæg. Hos nord kan vi stemple mere end 95 procent af vores omtrent 1.500.000 årlige tryksager med ’ Trykt i Danmark ’-mærket. På den måde mindsker vi ikke blot CO 2 -udslippet ved at gøre transportvejen så kort som muligt. Vi sikrer også, at de er trykt i verdens grønneste grafiske branche, da danske trykkerier arbejder under nogle meget høje miljøstandarder. Oppe på miljømærkerne PE Offset i Varde er et af de trykkerier, vi samarbejder med, og de kan beregne, hvor meget CO 2 produktionen af den enkelte tryksag genererer. Det betyder, at vi mod betaling af en merpris kan få klimakompenseret vores tryksager. Til gengæld køber PE Offset kvoter hos en udbyder, som bruger pengene til klimaforbedringsprojekter, der er med til at nedbringe verdens samlede CO 2 -udledning. Men trykkeriet gør også meget for at værne om miljøet inden for deres egne rammer. PE Offset mærker alle deres tryksager med Svanemærket , hvilket sikrer, at produktet lever op til nogle af verdens skrappeste miljøkrav i hele sin livscyklus. ”For eksempel trykker vi kun på Svanemærket papir, vi bruger udelukkende vegetabilske trykfarver og ingen farlige kemiske stoffer i produktionen. Vi forsøger at have så lidt fraskær som muligt, og det papir, vi skærer fra, bliver sendt til genbrug. Derudover bruger vi udelukkende strøm fra vedvarende energikilder som for eksempel vindmøller og solceller,” fortæller Peter Nyborg, direktør for PE Offset. Svanemærket stiller også krav om, at papiret er fremstillet af lovligt, sporbart træ. PE Offset bruger desuden FSC-certificeret papir, der stammer fra ansvarligt skovbrug – primært i Skandinavien – hvor der plantes tre nye træer for hvert træ, der fældes.
14. juni 2023
Når man ønsker at nå ud til sit marked, er det helt centralt, at man kender sin modtager. Derfor må man klart definere sin målgruppe for at sikre, at ens produkt eller service kun når ud til dem, for hvem det er relevant – og her kommer segmentering ind i billedet. Tidligere kunne markedsføring sammenlignes med at skyde med spredehagl, fordi man ikke havde værktøjet til at kontrollere, hvor budskabet havnede – men sådan er det ikke i dag. Med segmentering kan man stile materialet direkte til modtageren og sikre, at det kun er de rigtige, der ser det indhold, man ønsker at udsende – enten online eller offline. Dermed kan man slå fast, at segmentering som redskab har været revolutionerende inden for moderne markedsføring: ” Segmentering er et redskab, der gør træfsikkerheden meget skarpere. Man undgår at skyde med spredehagl og når i stedet ud til dem, for hvem produktet har allermest relevans. Med segmentering højner man dermed sin relevans, sin professionalisme; og så sparer man faktisk også penge, ” forklarer Torben Hangaard, som er Head of Print & Distributions hos nord. Netværk af dataleverandører Præcision er alfa og omega, når man skal ramme sin målgruppe – og derfor er det helt essentielt, at modtageren defineres tidligt i processen. Når vi skal producere en ny tryksag, sørger vi derfor indledningsvist for at definere en målgruppe, der passer til produktet. Herefter trykker vi materialet og sørger for, at hvert eneste eksemplar af materialet, hvad enten det er en brochure, et magasin, en flyer eller en avis, sendes individuelt til de modtagere, der matcher målgruppen.
Share by: