I 2021 satte vi mange skibe i søen – og vores administrerende direktør, Torben Sand, har en kraftig forventning om, at de er ladet med succes. Det fortæller han mere om i dette interview.
Hvis vi kigger på de driftsmæssige resultater, forventer vi et overskud i begge selskaber. Samtidig har vi sat gang i en masse initiativer:
Vi har indledt et samarbejde med Torben Østergaard fra HRConnect omkring bl.a. rekruttering, onboarding og medarbejderudvikling. Sidstnævnte har foreløbig fokuseret på vores mediekonsulenter, der fra det nye år har mulighed for at blive del af vores nyoprettede advisory board, hvis de klarer sig godt i de kvartalsvise evalueringer. Her kommer de til at fungere som sparringspartnere for ledelsen, og vi glæder os utroligt meget til at komme i gang med det.
I løbet af året har nord advertising købt de resterende andele af Nord Digital, så vi har 100 procent ejerskab. Det skaber en god synergi, at de to selskaber nu er integreret, og det gør os bedre rustet til at løse både trykte og digitale opgaver for vores kunder, hvilket er vores klare ønske.
Vi er også stolte og glade over at have indledt et længerevarende strategisk samarbejde med ejendomsmaeglerne.dk, som vi planlægger at udbygge i de kommende år.
Vores kontormiljø, mødelokaler og kantine har fået
en tiltrængt makeover, som har skabt endnu mere arbejdsglæde – ikke kun for os, men også mange af vores kunder, da vi på grund af corona holder flere og flere eksterne møder via Teams. I oktober implementerede vi nye og mere fleksible retningslinjer for bl.a. mødetider, hvilket forhåbentlig også bidrager til at gøre nord advertising og Nord Digital til et endnu dejligere sted at arbejde.
Sidst, men ikke mindst, har vi søsat en række nye magasiner og projekter, som har fået en rigtig god start.
Vores medarbejdere har været utroligt omstillingsparate i forhold til at håndtere corona og alt, hvad det har medført af hjemmearbejde, Teams-møder og endnu en aflyst julefrokost.
Derudover er jeg ekstremt stolt af, at vi kan gå ind i 2022 med en ordreportefølje, der er fyldt til bristepunktet. Det skyldes, at vi igennem de seneste år har udviklet vores egne udgivelser og projekter, så forretningen i højere grad er baseret på dem, og vi derfor i mindre grad er afhængige af at skulle ud at finde kunder i markedet.
Jeg forventer, at vi går et resultatmæssigt rekordår i møde. Som sagt er ordreporteføljen fyldt op – og det med projekter, som er lettere at budgettere med, fordi vi har gennemført dem før. For over et år siden indførte vi desuden abonnementssalg på flere af vores faste udgivelser, hvilket vi også vil kunne se resultatet af i det kommende år. Samtidig har vi allerede nu indgået samarbejdsaftaler med en række virksomheder omkring nye, spændende magasiner. Vi har utroligt mange skibe i søen.
Vi regner desuden med at fortsætte væksten i Nord Digital. I januar bød vi velkommen til fire nye medarbejdere, og vi regner med at ansætte flere, i takt med at vi får flere kunder ind.
Fortsætter samarbejdet med HRConnect i 2022?
Ja, og i år er et af fokusområderne lederudvikling. Resultatet af vores arbejde med medarbejderudvikling og onboarding skulle gerne begynde at vise sig. Jo dygtigere medarbejderne bliver, og jo længere de bliver her, desto stærkere bånd knytter de til vores kunder, og dermed kan de bedre rådgive dem. Samtidig bliver det interne samarbejde også bedre, hvilket vores kunder også gerne skulle mærke i form af mere smidige processer og endnu skarpere produkter.
Det skal bestemt fejres! Det bliver formentlig også i forbindelse med jubilæet, at vi løfter sløret for vores nye vision og strategi. Vi glæder os meget til at præsentere det – ikke mindst fordi nord advertising og Nord Digital så også udadtil bliver til ét selskab med fælles navn og visuel identitet.
Håbet er, at det vil styrke vores brand over for vores kunder. Mange kender os som ”dem med de annoncefinansierede medier”. De ved ikke, at vi er mindst lige så stærke inden for digital markedsføring og segmenteret omdeling. Ligeledes vil vi med den nye vision også gerne lægge en klar kurs over for medarbejderne, så de ved, hvor vi vil hen. På den måde kan de tænke hele vejen rundt om vores kunder og åbne deres øjne for alle de ydelser, vi reelt kan hjælpe dem med.