I 2021 satte vi mange skibe i søen – og vores administrerende direktør, Torben Sand, har en kraftig forventning om, at de er ladet med succes. Det fortæller han mere om i dette interview. 

Hvordan er 2021 gået i nord advertising og Nord Digital

Hvis vi kigger på de driftsmæssige resultater, forventer vi et overskud i begge selskaber. Samtidig har vi sat gang i en masse initiativer:
 

Vi har indledt et samarbejde med Torben Østergaard fra HRConnect omkring bl.a. rekruttering, onboarding og medarbejderudvikling. Sidstnævnte har foreløbig fokuseret på vores mediekonsulenter, der fra det nye år har mulighed for at blive del af vores nyoprettede advisory board, hvis de klarer sig godt i de kvartalsvise evalueringer. Her kommer de til at fungere som sparringspartnere for ledelsen, og vi glæder os utroligt meget til at komme i gang med det.


I løbet af året har nord advertising købt de resterende andele af Nord Digital, så vi har 100 procent ejerskab. Det skaber en god synergi, at de to selskaber nu er integreret, og det gør os bedre rustet til at løse både trykte og digitale opgaver for vores kunder, hvilket er vores klare ønske. 


Vi er også stolte og glade over at have indledt et længerevarende strategisk samarbejde med ejendomsmaeglerne.dk, som vi planlægger at udbygge i de kommende år.


Vores kontormiljø, mødelokaler og kantine har fået en tiltrængt makeover, som har skabt endnu mere arbejdsglæde – ikke kun for os, men også mange af vores kunder, da vi på grund af corona holder flere og flere eksterne møder via Teams. I oktober implementerede vi nye og mere fleksible retningslinjer for bl.a. mødetider, hvilket forhåbentlig også bidrager til at gøre nord advertising og Nord Digital til et endnu dejligere sted at arbejde.
 

Sidst, men ikke mindst, har vi søsat en række nye magasiner og projekter, som har fået en rigtig god start.


Hvad er du mest stolt af, når du ser tilbage på 2021?

Vores medarbejdere har været utroligt omstillingsparate i forhold til at håndtere corona og alt, hvad det har medført af hjemmearbejde, Teams-møder og endnu en aflyst julefrokost.
 

Derudover er jeg ekstremt stolt af, at vi kan gå ind i 2022 med en ordreportefølje, der er fyldt til bristepunktet. Det skyldes, at vi igennem de seneste år har udviklet vores egne udgivelser og projekter, så forretningen i højere grad er baseret på dem, og vi derfor i mindre grad er afhængige af at skulle ud at finde kunder i markedet.

 

Hvad forventer du af 2022?

Jeg forventer, at vi går et resultatmæssigt rekordår i møde. Som sagt er ordreporteføljen fyldt op – og det med projekter, som er lettere at budgettere med, fordi vi har gennemført dem før. For over et år siden indførte vi desuden abonnementssalg på flere af vores faste udgivelser, hvilket vi også vil kunne se resultatet af i det kommende år. Samtidig har vi allerede nu indgået samarbejdsaftaler med en række virksomheder omkring nye, spændende magasiner. Vi har utroligt mange skibe i søen.
 

Vi regner desuden med at fortsætte væksten i Nord Digital. I januar bød vi velkommen til fire nye medarbejdere, og vi regner med at ansætte flere, i takt med at vi får flere kunder ind.

Fortsætter samarbejdet med HRConnect i 2022?

Ja, og i år er et af fokusområderne lederudvikling. Resultatet af vores arbejde med medarbejderudvikling og onboarding skulle gerne begynde at vise sig. Jo dygtigere medarbejderne bliver, og jo længere de bliver her, desto stærkere bånd knytter de til vores kunder, og dermed kan de bedre rådgive dem. Samtidig bliver det interne samarbejde også bedre, hvilket vores kunder også gerne skulle mærke i form af mere smidige processer og endnu skarpere produkter. 

I 2022 er det 20 år siden, nord advertising blev grundlagt. Hvordan vil det blive markeret? 

Det skal bestemt fejres! Det bliver formentlig også i forbindelse med jubilæet, at vi løfter sløret for vores nye vision og strategi. Vi glæder os meget til at præsentere det – ikke mindst fordi nord advertising og Nord Digital så også udadtil bliver til ét selskab med fælles navn og visuel identitet.
 
Håbet er, at det vil styrke vores brand over for vores kunder. Mange kender os som ”dem med de annoncefinansierede medier”. De ved ikke, at vi er mindst lige så stærke inden for digital markedsføring og segmenteret omdeling. Ligeledes vil vi med den nye vision også gerne lægge en klar kurs over for medarbejderne, så de ved, hvor vi vil hen. På den måde kan de tænke hele vejen rundt om vores kunder og åbne deres øjne for alle de ydelser, vi reelt kan hjælpe dem med. 

Af Jesper Stie Tommerup Andersen 26. oktober 2023
Torsdag den 5. oktober 2023 lå der et helt særligt brev i vores postkasse fra Børsen med beskeden om, at nords digitale selskab nu tilhører den eksklusive gruppe af danske virksomheder, der er kåret som Børsen Gazelle 2023 . Det skal naturligvis fejres, og i den anledning fortæller vores administrerende direktør, Torben Sand, om, hvilken betydning kåringen har haft og kommer til at få.
Af Anne Loudal 10. oktober 2023
Vi skal udvikle og styrke medarbejdernes kompetencer gennem spændende opgaver og en stærk teamånd, hvor alle hjælper hinanden – på den måde skaber vi størst værdi; både internt og for vores kunder, mener Niels Christian Harkjær, Head of Sales hos nord.
Af Mia Tolstrup 4. oktober 2023
Af og til taler vi med virksomheder, som fravælger at bruge trykte medier i deres markedsføring af hensyn til miljøet. Men det er der faktisk slet ingen grund til, for tryksager kan sagtens produceres med bæredygtig omtanke. Vil du vide hvordan? Sammen med to af vores samarbejdspartnere, PE offset og Arctic Paper , gør vi dig klogere i dette indlæg. Hos nord kan vi stemple mere end 95 procent af vores omtrent 1.500.000 årlige tryksager med ’ Trykt i Danmark ’-mærket. På den måde mindsker vi ikke blot CO 2 -udslippet ved at gøre transportvejen så kort som muligt. Vi sikrer også, at de er trykt i verdens grønneste grafiske branche, da danske trykkerier arbejder under nogle meget høje miljøstandarder. Oppe på miljømærkerne PE Offset i Varde er et af de trykkerier, vi samarbejder med, og de kan beregne, hvor meget CO 2 produktionen af den enkelte tryksag genererer. Det betyder, at vi mod betaling af en merpris kan få klimakompenseret vores tryksager. Til gengæld køber PE Offset kvoter hos en udbyder, som bruger pengene til klimaforbedringsprojekter, der er med til at nedbringe verdens samlede CO 2 -udledning. Men trykkeriet gør også meget for at værne om miljøet inden for deres egne rammer. PE Offset mærker alle deres tryksager med Svanemærket , hvilket sikrer, at produktet lever op til nogle af verdens skrappeste miljøkrav i hele sin livscyklus. ”For eksempel trykker vi kun på Svanemærket papir, vi bruger udelukkende vegetabilske trykfarver og ingen farlige kemiske stoffer i produktionen. Vi forsøger at have så lidt fraskær som muligt, og det papir, vi skærer fra, bliver sendt til genbrug. Derudover bruger vi udelukkende strøm fra vedvarende energikilder som for eksempel vindmøller og solceller,” fortæller Peter Nyborg, direktør for PE Offset. Svanemærket stiller også krav om, at papiret er fremstillet af lovligt, sporbart træ. PE Offset bruger desuden FSC-certificeret papir, der stammer fra ansvarligt skovbrug – primært i Skandinavien – hvor der plantes tre nye træer for hvert træ, der fældes.
14. juni 2023
Når man ønsker at nå ud til sit marked, er det helt centralt, at man kender sin modtager. Derfor må man klart definere sin målgruppe for at sikre, at ens produkt eller service kun når ud til dem, for hvem det er relevant – og her kommer segmentering ind i billedet. Tidligere kunne markedsføring sammenlignes med at skyde med spredehagl, fordi man ikke havde værktøjet til at kontrollere, hvor budskabet havnede – men sådan er det ikke i dag. Med segmentering kan man stile materialet direkte til modtageren og sikre, at det kun er de rigtige, der ser det indhold, man ønsker at udsende – enten online eller offline. Dermed kan man slå fast, at segmentering som redskab har været revolutionerende inden for moderne markedsføring: ” Segmentering er et redskab, der gør træfsikkerheden meget skarpere. Man undgår at skyde med spredehagl og når i stedet ud til dem, for hvem produktet har allermest relevans. Med segmentering højner man dermed sin relevans, sin professionalisme; og så sparer man faktisk også penge, ” forklarer Torben Hangaard, som er Head of Print & Distributions hos nord. Netværk af dataleverandører Præcision er alfa og omega, når man skal ramme sin målgruppe – og derfor er det helt essentielt, at modtageren defineres tidligt i processen. Når vi skal producere en ny tryksag, sørger vi derfor indledningsvist for at definere en målgruppe, der passer til produktet. Herefter trykker vi materialet og sørger for, at hvert eneste eksemplar af materialet, hvad enten det er en brochure, et magasin, en flyer eller en avis, sendes individuelt til de modtagere, der matcher målgruppen.
Share by: