Forbrugeren er efterhånden så velbevandret i reklamernes verden, at hun eller han er blevet blind over for reklamebanneret. Når øjnene glider hen over et medie, sorteres de tydelige reklamer ofte helt ubevidst fra, fordi blikket forstår at frasortere irrelevant information. For forbrugeren er det en smart og automatiseret funktion, så hverdagens flow ikke konstant afbrydes af produkttilbud.
En advertorial er en reklame som indgår i et medie. Det kan for eksempel være en annonce, som optræder i et magasin. Både tema, layout og sprog matcher mediets kontekst, så annoncen harmoniserer med resten af magasinet – på den måde svæver en advertorial i grænselandet mellem reklame og journalistik. En advertorial ligner magasinets resterende artikler, og derfor sorteres den ikke fra af forbrugerblikket på samme måde som en traditionel reklame.
Den gode historie har altid været incitament for opmærksomme øjne og lyttende ører. En god historie kan aktivere både følelserne og fantasien, og herigennem er det muligt at vække forbrugerens interesse for et produkt. Derfor er storytelling enormt vigtigt i markedsføringsregi. Kunsten er at underholde og overtale læseren på én og samme tid. Det gør en advertorial både gennem temaet, sproget og layoutet.
I Danmark skal det fremgå helt eksplicit, når en annonce er købt og betalt. Det er ikke målet at føre forbrugeren bag lyset med en advertorial – målet er snarere at styre udenom bannerblindheden ved at trække på andre virkemidler. På den måde kan man som annoncør nå sin forbruger gennem reel værdi, fordi en advertorial matcher den interesse, forbrugeren allerede har.
Hos nord er vi specialiseret i vedkommende og spændende advertorials. Vi ved, at virksomheder kan opbygge profitable relationer gennem advertorials, medier kan skabe luft i økonomien og at forbrugeren oplyses gennem tilbud, der har reel værdi.
Skal nord give liv til din virksomhed gennem vedkommende og spændende advertorials? Kontakt vores marketingschef Dennis Bækgaard Stotz på
3697 0075 eller
db@nordnord.dk for at høre mere.